Saturday, November 8, 2014

Tips kurus untuk ibu menyusu

Assalam..

Hari ni saya nak share tentang tips kurus utk ibu menyusu..hihi..bukan ape, sejak dua menjak ni, saya rasa badan saya naik bagai dipam²..hehe..jadi, saya kene buat sesuatu agar ianya tidak berlarutan dan akan menyukarkan saya untuk kembali langsing seperti anak dara..hihi..

Saya yakin, ramai ibu yang menghadapi dilema ini..badan naik selepas berpantang..namun, takut untuk mencuba produk pelangsingan kerana khuatir bayi akan berasa tidak selesa, panas, sakit perut dan mengalami cirit birit..

Jadi, sebagai solusinya, saya mengambil vitamin yang dapat membanyakkn susu ibu dan dalam masa yang sama dapat membantu ibu² menurunkan berat badan secara selamat dan berkesa tanpa memberi kesan buruk kepada bayi..



Saya ambil :

* ESP ( Energizing Soy Protein ) sbg sumber protein dan memberi rase kenyang yg lama kepada ibu²..

* Alfalfa yang berfungsi sebagai MILK BOOSTER dan dalam masa yg sama bertindak sebagai agen DETOKS yg baik, melancarkan proses pembuangan..

* Lecitin yg bertindak sebagai pemecah lemak² tepu dalam badan :)

Utk kesan yg lebih cepat, pastikan ibu² kerapkan menyusu bayi secara direct dan kerapkan mengepam susu bagi memastikan breast sntiasa dikosongkn supaya pengeluaran susu semakin lancar ..

Sebarang pertanyaan, blh hubungi saya :

~~zuryati  019-3176967 :)

No comments:

Post a Comment