Wednesday, November 19, 2014

Enjoy aktiviti baru saya

Hai semua..buat ape petang2 ni?

Aktiviti baru saya setiap pagi dan petang sekarang ni...BERKEBUN...hehe..

Apa yang saya tanam? untuk permulaan ni, saya tanam pokok yang mudah je, yang xperlukan penjagaan yang sangat2 rapi..hehe..

Saya tanam pokok cili dan pokok mulberry..
~ batang mulbery sebahagiannya saya beli dari rakan FB, dan sebahagian lagi, rakan FB beri secara percuma melalui pos..hmmm..setelah 2 minggu, dah nmpak tunas2 baru mula muncul..sonok sangat bile ianya dah mula menampakkan hasil..

~pokok cili, saya semai dari biji benih yang saya keringkan..ada  cili besar, dan ada juga cili padi..

Harapan saya, moga pokok2 saya ni hidup subur, membesar dengan sihat..hehe..insyaAllah..

4 comments:

  1. berbudi pada tanah tak rugi..insyallah ada hasilnya..terung pun tak rumit penjagaannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye..ade sepokok pokok terung..kecik lagi..tp daunnye mcm ade bintik2 coklat..ade kulat agaknye..nnt nk try sembur ngn basic H..

      Delete
  2. Replies
    1. nnt buh gambar kat entri lain..hehe
      hari tu hp rosak..tu yg xde amik gambo tu..

      Delete