Saturday, February 9, 2013

Set Hamil Shaklee

Shaklee menawarkan Vitalea iaitu multivitamin yang lengkap selengkap 30 hidangan makanan bagi sebiji tablet. Vitalea adalah sufficient enough untuk ibu-ibu mengandung untuk mengantikan obimin. Vitalea berwarna hijau. Hijau bukan perwarna, tetapi dibalut dengan spirulina dengan cara khas dan khusus. Vitalea mempunyai zat besi yang penting bagi mengelakkan anemia yang sering dialami oleh ibu mengandung. Vitalea ini adalah multivitamin yang paling pantas larut dalam air didunia. Anda boleh cuba sendiri untuk percaya!

Acid folic adalah penting untuk mencegah kecacatan pada bayi dan ia terdapat dalam bcomplex. Malahan bcomplex mempunyai kelapan-lapan jenis vitamin B yang diperlukan. Disamping membekalkan tenaga, Bcompleks juga mengurangkan stress ibu mengandung. Seperti yang semua sedia maklum, emosi ibu mengandung adalah turun naik dan amat penting untuk dijaga kerana ia mempunyai efek terhadap bayi dalam kandungan.

Vitamin C mengaktifkan asic folic dan membantu meningkatkan kadar penyerapan zat besi dari Vitalea dan Bcomplex. Disamping itu, Vitamin C juga meningkatkan antibodi ibu mengandung. Vitamin C juga penting untuk mengelakkan gusi berdarah. Sebanyak 50% gusi ibu berdarah ketika mengandung.

ESP adalah suatu minuman protein yang terlalu banyak benefitnya pada ibu dan anak. ESP penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu, hormon dalam tubuh. Ia penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang berkualiti sangat mambantu pertumbuhan yang baik. Protein amat diperlukan untuk membina plasenta, uterus dan tubuh bayi. Disamping memberi tenaga pada ibu, amalan ESP juga mampu mencantikkan kulit bayi dalam kandungan dan ibu mengandung itu sendiri.
Bermula trimester kedua, bayi akan mula mengambil kalsium ibu dengan lebih banyak. Ketika ini, jika ibu tidak stock-up calsium, ibu akan mengalami gejala seperti patah gigi, sakit-sakit tulang, lenguh yang amat etc. Ini semua adalah simptom-simptom kekurangan kalsium. Calsium shaklee bukan sahaja mengandungi kalsium, malah ia mempunyai magnesium dan Vitamin D. Anda tahu vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang dan kerangka? Ibu mengandung amat perlukan vitamin ini. Calsium shaklee yang dinamakan Ostematrix adalah kalsium premium.

Bagi yang mementingkan otak bayi dengan mengambil neurogain, anda boleh mencuba Omegaguard. Omegaguard adalah fish oil yang mempunyai DHA dan EPA untuk perkembangan otak bayi didalam kandungan.

Menurut kajian, Zinc complex dapat membantu untuk improve pregnancy outcome. Ini termasuk lahir tak cukup bulan, pregnancy induced hypertension, prelabour rupture of membranes, post-term pregnancy, neonatal jaundice etc.
credit to : Maslinda M Najib

No comments:

Post a Comment