Thursday, November 20, 2014

Kepentingan kalsium kepada ibu hamil

Assalamualaikum..
Hai..buat ape kwn2 semua? Agak sibuk hari ni..ni baru berkesempatan nak update blog..

Hari ni nak share tentang kepentingan kalsium kepada tubuh badan kita, terutama kepada wanita.  Lebih2 lagi kalo wanita tu jenis yang x minum susu, macam saya..hehe..

Kalsium sangat penting kerana bekalan kalsium di dalam tubuh ibu hamil akan turut dikongsi bersama bayi dalam kandungan bagi proses pembesaran.  Bayi dalam kandungan akan mengambil kalsium daripada tulang dan gigi ibu jika ibu tidak mempunyai bekalan kalsium yang mencukupi.  Ini akan menyebabkan ibu hamil mudah mengalami masalah kerosakan gigi dan masalah tulang.

Mahukah kita menjadi tua sebelom usianya? sakit2 badan, sakit lutut, sakit pinggang..sakit gigi, gusi bengkak dan berdarah?  Itu merupakan tanda2 bahawa kita kekurangan kalsium dalam tubuh badan kita..

Macam saya, yang dah beranak 5 ni haa..sudah tentu banyak kalsium yang telah diserap sepanjang saya hamil, dan menyusukan baby..lebih menakutkan, saya ni memang x minum susu..dapat dibayangkan apa akan terjadi kepada saya sekiranya saya tidak berusaha untuk mendapatkan sumber kalsium untuk badan saya ni..

Apa yang saya lakukan? Saya ambil 4 biji OSTEMATRIX setiap malam sebelom tidur.  Apa hebatnya ostematrix ni?


OSTEMATRIX ~ membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Saya mula consume ostematrix ni masa saya menyusukan anak ke 3..masa tu saya ambil SET MENYUSU lengkap..memang sangat puas hati..  Apa yang saya rasa, badan saya dah xde lenguh2, xde lagi rase sengal2 badan, gusi pon dah x berdarah bile gosok gigi.. dan bonus yang saya dapat ialah tidur yang lena dan proses pembuangan menjadi lebih lancar.. benarlah, OSTEMATRIX ni bukan sekadar kalsium..

Sejak hari tu, OSTEMATRIX ni memang menjadi vitamin wajib saya setiap hari..kalo vit lain tu, kadang2 saya culas jugak..tapi tidak ostematrix.. sebab saya sedar kepentingannya kepada tubuh badan saya.. 




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
                      __________________________________________________________
3 perkara yang anda perlu yakini apabila memilih jenama tertua ini... Ia sentiasa selamat,  berkesan dan semulajadi (mesra alam)


Norzuryati binti Mohamad Basir  
Shaklee Independent Distributor [ID No : 887018]
019-317 6967  | |  norzuryatimb@yahoo.com

No comments:

Post a Comment