Friday, November 7, 2014

Susu banyak dan pekat.

Assalamualaikum kwn² semua..ape kabar..
buat ape petang² ni? layan Sinetron kat TV3 ke?hehe..

Hari ni saya nak kongsikan pengalaman saya menyusukan anak ke 3 saya.. ingat lg masa tu, tiba² saya dapat surat tawaran bekerja sebagai pensyarah di Politeknik Ungku Omar, Ipoh, Perak..sy hanya ade  lebih kurang seminggu utk menyediakan kelengkapan utk ke sana..masa tu saya menetap.di Kg Melayu Subang, dan suami saya bekerja area sini..

Jadi, bile saya menerima tawaran tu, maknanya saya terpaksa tinggal berjauhan dgn suami..mase tu sy bawak semua anak saya, 3 org semuanya..yg sulong br 3tahun lebih, yg kedua br setahun setengah, dan yg ketiga baru 5bulan..

Mggu pertama, saya berulang alik ke Ipoh dari umah mak saya di Trolak..sejam jugak la perjalanan..bile dh dapat umah sewa.dan pengasuh, saya bawak anak² saya duduk ngn saya kat Ipoh..yg baby mmg menyusu badan sepenuhnya..sy gigih pam susu utk ditinggalkan di rumah pengasuh selama sy bekerja dari pg sampai ptg..mase tu, dptla bg 4botol 6oz..dlm seminggu tu, nmpak ok alhamdulillah..

Masuk mggu kedua, hr Isnin tu, balik dari kerja, mcm biasa sy terus ke rumah pengasuh utk mengambil anak².. masuk je pintu tu, saya nmapak  baby n anak saya duduk kat ruang tamu, ade beg, pastu ade pulak tin susu dumex..belom pon smpat tanye, makcik tu gtau, anak sy x cukup susu..jd die belikan dumex..dan mintak sy bayar..sy pon x ingt dah bape hargenye..

Yg saya ingat, mase tu hati sy mmg x keruan..mcm² perasaan ade..geram, marah, kecewa..mcm mane blh makcik tu sesuka hati bg anak saya susu formula tanpa bertanya sy terlebih dahulu..perkara tu mmg sgt sy sesalkan dan akan sy ingt smpai bile..huhu

Esok pg² lg sy kuar anta anak mcm biase, terus ke ofis..sy google tntang cara² nak banyakkn susu..sy jumpe blog Kak Cery..saya terus call..tnye serba sedikit ttg produk dan order..tp mase tu sy belom gaji!baru keje 2mggu..hihi.. Tp syukur alhamdulillah, Allah mudahkn urusan saya.. Kak Cery kate xpe, die pos dulu brg tu, nnt dh gaji br bayar.. Ya Allah, rase syukur sgt²..

Esok tghri tu, sy dpt call dari main office, gtau ade brg poslaju utk sy..sy terus g amik..pastu sempatla belek² kejap.. Malam tu sy dh start mkn ikit jadual yg kak cery bg.. pg tu sy pam mcm biase, dpt la sebotol, cmpur dgn stok semalam , dptla sy tinggalkn 5botol susu utk anak saya.. Di pejabat, sy teruskan rutin keje sy mcm biase.. waktu lunch n selepas abis waktu keje, sy pam susu..

Mase tu sgt² teruja sbb sy nmpak perbezaan susu sy..kuantiti dan kepekatannya berbeza! susu saya makin byk dan pekat.. Ya Allah, rs nk menangis time tu..syukur sgt²..Allah limpahkan rezeki utk sy dan baby..

Ape yg saya amik mase tu??



ESP ~ sbg sumber protein yg memberi tenaga, dan juga memekatkn susu
Bcomplex ~ supaya sy x stress, maklumla keje 8-5 ptg..duk pulak sorang² menguruskn anak yg masih kecil.
Vitalea  ~  multivitamin dan sumber zat besi
Vit C  ~ meningkatkn sistem imun utk saya dan baby
Ostematrix  ~ sumber kalsium..xde lg sakit² dan lenguh² badan
Alfalfa  ~  milk booster..

Saya sgt² puas hati dgn set ni..sbb tu, bile customer sy tnye, blh tak amik set budget je..ESP dan alfalfa je..sy kate blh..tp sy lebih cadangkan set lengkap ni jika customer ade budget yg cukup..mmg berbaloi²..x rugi kita melabur utk kebaikan anak² kita..

Setelah mengamalkn set tersebut, ape yg sy dapat?? susu badan mmg byk n pekat, kulit pon makin lembab, x kering, jeragat makin pudar, strech marks pon makin pulih.. syukur sgt ditemukan dgn vitamin yg hebat ni.. syukur kpd Allah..

Sebarang pertanyaan, blh hubungi saya..
zuryati  019-3176967

No comments:

Post a Comment