Sunday, December 7, 2014

Vit C Shaklee ~ BEST !!!

Assalamualaikum semua..lame saya x update blog saya..tab saya yg dihantar repair baru2 ni dah x blh nk post entri baru..xtaula kat mane silapnye..hmmm..

Tp insyaAllah, saya aka usahakan jugak utk update blog saya ni sekerap yg blh..

Belom terlambat lg rasanye saya nak gtau yg bulan ni adalah promosi VIT C & VITA E..fuhhhh...makin ramai la yg cantik gebus gebas bulan ni ye.. :)


Hari ni saya nak share tentang VIT C je dulu..vit C ni memang vitamin wajib saya setiap hari..hihi..

Apa istimewanya VIT c Shaklee ni berbanding vit c jenama lain? Kenapa ia menjadi begitu popular..dan pernah satu ketika dulu, ianya habis stok hampir setahun lebih! dahsyatkan penangan VIT C ni..

Jom kita tgk ape keistimeaannya..


7  manfaat utama vitamin c shaklee iaitu :
  • Merangsang pembentukan kolagen - Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot jadi lembik.
  • Memperbaiki simptom pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan sistem imun badan - Mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asma, juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.
  • Memerangi kanser - Ia adalah satu satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel sel kanser.
  • Mencantikkan kulit - Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukkan pigmen yang menyebabkan kejadian jeragat.
  • Memperbaiki insomnia serta masalah stres yang berkaitan mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolesterol sihat - Mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah serta menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah dan skurvi.
Hmmm...dah lebih 2 tahun saya konsisten consume vit C ni..Alhamdulillah memang nampak kesannya..kulit saya dah x kusam macam dulu lagi..tona kulit nampak lebih sekata..saya pon jarang la nak kene selsema n demam..syukur Alhamdulillah..


Saya rasa semua wajib amik vit c ni..utk jangka panjang, ianya sangat penting dan perlu oleh badan kita..




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
                      __________________________________________________________
3 perkara yang anda perlu yakini apabila memilih jenama tertua ini... Ia sentiasa selamat,  berkesan dan semulajadi (mesra alam)

Hubungi :
Norzuryati binti Mohamad Basir  
Shaklee Independent Distributor [ID No : 887018]
019-317 6967  | |  norzuryatimb@yahoo.com

No comments:

Post a Comment