Tuesday, December 23, 2014

6 Manfaat Utama VITALEA


Dulu, saya xde ambik kisah pon ape kepentingan vitamin yang saya makan.. yang saya tahu, saya nak rasa bertenaga dan susu badan jadi banyak.. Sebab apa?? Sebab semestinya saya nak berikan yang terbaik untuk anak-anak saya.

Keluar rumah seawal 7  pagi dan sampai rumah lebih kurang jam 6 petang..memang badan rasa sangat penat.  Balik rumah pulak, bukan boleh terus baring rehat2..ada pulak keje rumah yang perlu dibereskan.. masak, mengemas, melayan anak2 dan sebagainya.

Jadi, saya rasa sangat perlu kepada makanan tambahan..saya ambil vitamin lengkap untuk ibu menyusu.. saya makan ikut cadangan jadual yang diberikan..Hasilnya, alhamdulillah sangat memberangkan..badan bertenaga, susu pon makin banyak! Syukur, alhamdulillah..
Ni la salah satu vitamin yang saya consume dari dulu..x pernah miss.. dan saya yakin, banyak manfaat saya dapat daripadanya..


Wahh..hebat..jadi, x hairanlah Vitalea ni glamour..hehe.. Jom kita tengok manfaat utama VITALEA ni..
  • Penambahan Tenaga Segera -  pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran dan juga kerja seharian.
  • Pelengkap nutrisi -  kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutama golongan vegetarian dan mereka yang mengalami masalah anaemia.
  • Keupayaan Sistem Produktif -  sangat penting untuk kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar
  • Metabolisme -  sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
  • Elemen penting pada Sel Tubuh -  menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon.
  • Melindungi Organ -  melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

 Haa..tu la rupa Vitalea..warna hijau..mula2 tengok, mak aiii,..besarnye pil ni..adoiiii...tapi, untuk kesihatan diri, gagahkan jugak la makan setiap hari..bila dah rasa kesan yang best, memang x miss la ambik Vitalea ni setiap hari..hihi

Ade yang berminat nak cuba?? saya sangat mengalu2kan pengambilan vitalea ni..terutama kepada kita ni, golongan wanita, ibu2, sama ada yang bekerjaya mahupon surirumah.


________________________________________________________________
3 perkara yang anda perlu yakini apabila memilih jenama tertua ini... Ia sentiasa selamat,  berkesan dan semulajadi (mesra alam)

Hubungi :
Norzuryati binti Mohamad Basir  
Shaklee Independent Distributor [ID No : 887018]
019-317 6967  | |  norzuryatimb@yahoo.com

No comments:

Post a Comment