Monday, September 22, 2014

Susu banyak dan pekat

Assalamualaikum..selamat ptg.. :)

Hari ini saya nak sharing bagaimana menghasilkan susu ibu yang penuh nutrisi, pekat dan menggiurkan. Ibu menyusu  mesti mengekalkan momentum tenaga dan diri untuk cergas dan sihat. Tambahan pula ibu menyusu bukan sahaja berkhidmat untuk diri sendiri tetapi juga untuk anak dan suami. Maka tidak hairanlah ibu-ibu perlu pandai menjaga kesihatan diri luaran dan dalaman demi menjayakan misi 3 dalam 1 ini.

Untuk kekal sihat, cergas dan bertenaga ibu menyusu boleh mengambil vitamin sebagai makanan tambahan atau booster. Teorinya senang sahaja. Ibu sihat maka susu yang dihasilkan juga sihat. Susu yang dihasilkan bkan sahaja sihat malah menjadi penuh nutrisi, pekat dan menggiurkan.

Seorang customer saya memberitahu saya sejak dia mengambil vitamin ibu menyusu ini anaknya tidak lagi  meragam dan cepat lapar. Tidur malam pun tidak kerap terganggu. Jika sebelum ini bayi dia selalu sahaja cepat lapar dan kerap menyusu sehinggakan kadang-kadang dia berasa berputus asa untuk menjayakan penyusuan ini  lantaran dirinya yang sudah kehabisan tenaga dan keletihan.Lihat, ternyata ibu-ibu boleh berjaya dan dapat menyusukan bayi mereka dengan gembira dan tenang asalkan  mereka mengamalkan vitamin ibu menyusu ini disamping berdisiplin menjaga pantang larang dalam tempoh penyusuan ini.

Insyallah saya akan kongsi tips dan panduan pantang larang penyusuan dalam entri akan datang .Secara asasnya semua vitamin dalam set vitamin ibu menyusu yang diperkenalkan memberikan manfaat kesihatan yang banyak kepada ibu seperti menambah tenaga (mengurangkan kepenatan), kekal cergas dan ceria serta yang utama sekali adalah mengurang stress. Hati yang tenang, badan yang sihat dapat menggerakkan 'spirit' minda bawah sedar kita untuk menghasilkan susu dengan banyak. Oleh sebab itu, set vitamin ibu menyusu shaklee banyak membantu ibu-ibu menyusu menjayakan tempoh penyusuan sehingga dua tahun dan lebih lagi.

Teringat pengalaman saya ketika menyusukan anak ketiga saya..ketika itu, saya baru saje dpt tawaran bekerja sebagai pensyarah di Politeknik Ungku Omar, Ipoh Perak. 1st time bekerja dan ditakdirkan terpaksa berjauhan dgn suami..saya bawa semua anak² saya duduk dgn saya di Ipoh! mungkin badan penat..maklumlah, bekerja kui 8-5ptg..balik rumah pulak menguruskan anak2 yg masih kecil secara berseorangan..jd, susu saya makin berkurang..sedangkan bayi saya ketika itu baru berumur 4bulan..

teringat lg, pagi tu saya hanya dpt bekalkan 2botol ebm sahaja utk di hantar ke rumah pengasuh..tapi saye berpesan kpd pengasuh supaya menelefon saya sekiranya anak saya menangis nak menyusu..sy akan balik waktu lunch sbb jarak umah pengasuh ngn politeknik hanya 5minit..namun, hingga ptg, pengasuh xde call..jadi sy beranggapan susu cukup utk anak saya..
tp saya sgt terkejut,sbb masa saya sampai di rumah pengasuh ptg tu, ade tin susu dumex..dan pengasuh memberitahu saya yg die dah beli susu dumex tu utk anak saya dan minta saya membayar harga susu tersebut! huhu..saya rase sgt la sedih..bukan sbb kene bayar duit susu..tp sebab die bg anak saya susu formula tanpa berbincang dgn saya..

Pg keesokannya, saya dtg awal ke tempat kerja sbb nk online..nk google cara²  nak banyakkn susu badan..hihi..semangat sgt saya mase tu..  google punye google..akhirnye saya jumpe blog mama cery..menceritakan ttg produk yg blh membanyak dan memekatkan susu ibu..haaa..saya terus call kak cery mase tu jugak..tnye serba sedikit ttg produk tu..then terus order..tp mase tu belom gaji..haha..lagi 4hari rase nye br dpt gaji pertama..tp syukur, Allah mudahkan urusan saya..kak cery kate die pos kan dulu brg..nnt gaji baru bank in..
esoknya saya mmg x sabar nk dapatkan brg tu..asik trtunggu2 call ari pihat ofis utama..hehe..dapt je call dari ofis yg gtau brg smpai, sy terus g amik..dlm kete jugak sy duk belek2 brg yg diposkan tu..xsabar nk cube..


Malam tu saya dh mulakan pengambilan vitamin seperti jadual yg kak cery bekalkan dlm parcel..keesokan paginya, spt biase sy akan susukan anak saya dan pam utk dihantar ke pengasuh..Alhamdulillah, pg tu dah nmpak peningkatan hasil pam..susu jd agak pekat dan kuantitinye juga bertambah!tghri waktu lunch saya sempat pam..dpt 2botol..ptg sebelom bali, sy pam sekali lg..dpt 4botol. Ya Allah, syuku sgt2..

sejak hr tu, sy mmg teruja sgt dgn vitamin tu..saye teruskan makan dan pam secara konsisten..kesannya sgt ketara..susu kembali meriah, dan nmpak makin pekat..anak saya juga jarang kembung walaupon saya ni x jage makan..ikut suke je nk makan ape..yg berangin ke, yg sejuk ke..semua say makan..hehe..ALFALFA yg dikatakan sbg milk booster tu jugak membantu mengeluarkan angin2 dlm badan..jd, sbb tu la anak saya x kembung, sbb die pon asik kentutu je! hihi

syukur, syukur, syukur Alhamdulillah..


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
                      __________________________________________________________
3 perkara yang anda perlu yakini apabila memilih jenama tertua ini... Ia sentiasa selamat,  berkesan dan semulajadi (mesra alam)


Norzuryati binti Mohamad Basir  
Shaklee Independent Distributor [ID No : 887018]
019-317 6967  | |  norzuryatimb@yahoo.com

No comments:

Post a Comment