Thursday, September 25, 2014

Sembelit ketika hamil??

Assalamualaikum semua..dh lewat ni..ramai yg dh tidur agaknye..

Hari sy nak kongsikan tentang tips utk mengelakkan masalah sembelit ketika hamil..
Tidak dinafikan ramai ibu yg mengalami masalah ini sepanjang tempoh kehamilan..Jangan bimbng!! Ini adalah perkara normal utk ibu hamil.  Ini kerana otot usus.akan dikendurkan oleh hormon progestron.  Ibu akan mengalami masalah najis menjadi keras agau sembelit disebabkn oleh masalah pencernaan yg lambat.

Tips mengelakkan sembelit :

* lakukan senaman secara konsisten
* berjalan kaki sekurang²nya 20 minit
* pergi ke tandas sekerap yg mungkin
* minum air kosong 6-8 gelas sehari
* dapatkan zat besi yg secukupnya.  Sumber zat besi adalah seperti ayam, bayam, kerang, pucuk paku dan kacang kuda
   ~ saya pilih VITALEA :)
* pengambilan buah²an dan sumber kalsium yg cukup
   ~ saya pilih OSTEMATRIX

Sepanjang tempoh kehamilan baru² ni, saya mmg mengambil vitamin shaklee yg lengkap utk ibu hamil..bagi saya, VITALEA & OSTEMATRIX sangat membantu saya utk mengelakkan saya mengalami masalah sembelit ni..




Ape yg saya amalkan? Makan 4biji OSTEMATRIX sebelom tidur dan minum 2 gelas air.. dan saya akan minum segelas air sebaik saje saya bangun tidur.. (sebelom gosok gigi..hihi ) Hasilnya??? Alhamdulillah, saya dapat membuang dgn lancar keesokan paginye..hehe..syukur Alhamdulillah..saya ditemukan dgn vitamin hebat ni..


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
                      __________________________________________________________
3 perkara yang anda perlu yakini apabila memilih jenama tertua ini... Ia sentiasa selamat,  berkesan dan semulajadi (mesra alam)


Norzuryati binti Mohamad Basir  
Shaklee Independent Distributor [ID No : 887018]
019-317 6967  | |  norzuryatimb@yahoo.com

No comments:

Post a Comment