Tuesday, November 18, 2014

Nak susu banyak dan pekat


Assalamualaikum kwn² alam maya yang budiman :)

Ape kabar semua..moga kita semua diberi kesihatan dan keceriaan dalam melalui liku² hidup yg penuh dgn cabaran ni..moga kita semua terus diberi kekuatan an ketabahan ye kawan²..

Hari ni.saya mendapat beberapa mesej sama ada di FB, ataupon.whatsapp tentang cara² atau tips utk banyakkn susu ibu..Saya percaya, majoriti ibu² sememangnya berhasrat intuk menyusukan bayinya sehingga 2 tahun.. Jadi, menjadi satu masalah besar bg ibu² bila mendapati susu badan semakin berkurang dan cair..bayi pula kerap lapar kerana tidak puas menyusu..

Jadi, dalam entri kali ni, saya akan membincangkan beberapa tips sebagai panduan kepada ibu² semua..Moga ianya memberi manfaat kepada kita semua, insyaAllah..

Banyak petua utk membanyakkn susu ibu..tp bg saya yg agak.sibuk ni, kadang² x sempat pon nk cari bahan² yg dapat menggalakkn pengeluaran.susu ibu.. Jadi, sebagai gantinya, saya amalkan pengambilan VITAMIN SHAKLEE sebagai usaha saya utk memberikan yg terbaik buat si manja saya.

Saya memilih SET MENYUSU LENGKAP yang terdiri daripada 4 jenis vitamin asas iaitu Vitalea (multivitamin), B-complex, Vitamin C dan Ostematrix (kalsium dan magnesium). Set ini dilengkapkan dengan ESP - Energizing Soy Protien Shaklee yang sangat bermanfaat kepada ibu  yang menyusu dan juga bayi. Sangat-sangat disyorkan kepada ibu menyusu yang menghadapi masalah dalam penyusuan iaitu, masalah pengeluaran susu yang tidak optima dan yang menghadapi masalah kekurangan stok EBM (stok susu beku). 


Set vitamin ibu menyusu ini juga amat sesuai bagi ibu menyusu yang ingin memulakan 'relactation' dan untuk meningkatkan lagi pengeluaran susu ibu. Soy Protein Shaklee banyak memberi manfaat terutamanya kepada ibu. kerana selain membantu sebagai 'milk booster', Soy Protein Shaklee juga turut membekalkan protein yang lengkap untuk keperluan ibu seharian dan membekalkan tenaga berpanjangan.  Manfaat set ini juga adalah dapat memperbaiki kekurangan zat dan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh terutamanya ibu yang menyusu agar tubuh ibu menyusu dapat berfungsi dengan baik yang secara tidak langsung meningkatkan sistem pertahanan tubuh yang tinggi kepada ibu dan anak. 


Secara asasnya semua vitamin dalam set vitamin ibu menyusu yang diperkenalkan ini  memberi manfaat kesihatan yang banyak kepada ibu , seperti menambah tenaga (mengurangkan kepenatan), kekal cergas dan ceria serta yang utama sekali adalah mengurang stress.  Apabila si ibu sihat, cergas dan ceria dengan vitamin ibu menyusu, si ibu dapat menghasilkan pengeluaran susu yang optima dan lebih pekat dan berkhasiat sesuai dengan keperluan bayinya.

 Hati yang tenang, badan yang sihat dapat menggerakkan 'spirit' minda bawah sedar kita untuk menghasilkan susu dengan banyak. Oleh sebab itu, set vitamin ibu menyusu shaklee banyak membantu ibu-ibu menyusu menjayakan tempoh penyusuan sehingga dua tahun dan lebih lagi, insyaAllah..

Sekiranya ibu² ingin menyusukan anak sekurang-kurangnya 2 tahun, ibu² perlu bersedia dengan konsep 'more demand, more supply' dalam memastikan ibu dapat meningkatkan  pengeluaran dan mengekalkan penyusuan sehingga anak berumur 2 tahun. Pastikan juga ibu-ibu minum tidak kurang air putih 3 liter sehari untuk penyerapan supplement yang berkesan oleh tubuh dan juga turut membantu dalam meningkatkan pengeluaran susu ibu.



Vitamin ini hanya bertindak sebagai 'milk booster' dan menyokong keperluan zat & nutrisi ibu menyusu dan anak yang disusui kerana secara puratanya kebanyakkan kita tidak dapat mengambil keperluan makanan harian dengan secukupnya. Tanpa pengosongan payudara yang kerap, otak tidak dapat menerima signal untuk mengerahkan payudara menghasilkan lebih banyak susu ibu.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
                      __________________________________________________________
3 perkara yang anda perlu yakini apabila memilih jenama tertua ini... Ia sentiasa selamat,  berkesan dan semulajadi (mesra alam)


Norzuryati binti Mohamad Basir  
Shaklee Independent Distributor [ID No : 887018]
019-317 6967  | |  norzuryatimb@yahoo.com

No comments:

Post a Comment